, . gada . .


Individuālās karjeras konsultācijas

2023./2024.m.g. skolā strādā pedagogs karjeras konsultants Uldis Tomass Šimens, kurš piedāvā individuālās karjeras konsultācijas un ģimenes karjeras konsultācijas (skolēns kopā ar vecākiem).

Konsultācijas pieejamas otrdienās, ceturtdienās un piektdienās (ar iepriekšēju pieteikšanos e-klasē, e-pastā: [email protected] vai pa tālr. 20222221). Nodarbības notiks 318. kabinetā, Ceru ielas korpusā.


Karjeras konsultēšana

Karjeras konsultēšana ir uz personas vajadzībām un karjeras mērķiem centrēta palīdzība. Karjeras konsultēšanas mērķis - sekmē apzinātu un patstāvīgu karjeras lēmumu pieņemšanu.

Individuālās karjeras konsultācijās:

Pedagogs karjeras konsultants palīdz:


2023./24. m.g.

4. aprīlī, notiks izglītības organizācijas Junior Achievement Latvia (JA Latvia) rīkotais karjeras izglītības pasākums skolēniem - ĒNU DIENA.

No 1. marta, skolēni ir aicināti izvēlēties ēnošanai sev interesējošās profesijas, ko piedāvā Salaspils novads.
✅Visas Salaspils novada piedāvātas vakances pieejamas šeit: https://enudiena.lv/vakances?profession=&organization=®ion=159&search=&p=&sort=default

ēnudiena

Salaspils 1. vidusskola rīko Tālākizglītības nedēļu.

Piedalīsies vairāk nekā 20 izglītības iestādes - gan tehnikumi, gan koledžas, gan augstskolas un akadēmijas. 5. martā tiek aicinātas 8. un 9. klases piedalīties Tālākizglītības dienā - kur mācīties pēc 9. klases! 7. martā gaidīsim 10. - 12. klašu skolēnus piedalīties Tālākizglītības dienā - kur studēt pēc vidusskolas absolvēšanas! Vairāk informācijas e-klase.lv

tālakizglītība

No 23. līdz 25. februārim Ķīpsalā norisināsies Latvijas lielākā izglītības izstāde “Skola 2024”

Jaunieši varēs smelties daudzpusīgu informāciju par mācību iespējām Latvijā un ārzemēs, gūt iedvesmu jaudīgos notikumos uz trīs skatuvēm, tikties ar pazīstamām personībām, studentiem, mācībspēkiem un iesaistīties dažādās aktivitātēs. Ko vēl apmeklētājiem sola izstāde? Uzzini jau tagad!

Kas? Kur? Kad? Izstādes “Skola 2024” špikerītis

skola2024

No 16. līdz 20. oktobrim visā Latvijā jau 11. reizi notika Karjeras nedēļa, kuras tematika šogad bija “Tavs prasmju portfelis”.

Dažādās interaktīvās aktivitātēs ikviens varēja apzināt, izvērtēt un attīstīt savai karjerai un dzīvei noderīgas prasmes. Arī Salaspils 1. vidusskolas mācībspēks un izglītojamie piedalījās dažādās aktivitātēs:

Lasi cik raibas profesijas tika pārstāvētas un kā mums veicās!

Dažādi materiāli Karjeras nedēļai par PRASMĒM:

Izstāde „Izglītība un karjera 2023“

Sveiks, skolēn, vecāk un audzinātāj!

Vai esi jau sācis domāt par studijām? Ja jūties apmulsis no lielā informācijas daudzuma, nāc uz mūsu izstādi „Izglītība un karjera 2023“ un uzzini atbildes uz visiem saviem jautājumiem! Izstādes laikā mēs tev ne tikai palīdzēsim saprast, kā izvēlēties karjeras ceļu, bet arī sniegsim ieskatu par studijām ārzemēs. Tev būs iespēja arī klātienē aprunāties ar pārstāvjiem no vairāk nekā 15 ārvalstu augstskolām.

Izstāde notiks 1. oktobrī, Rīgā (Latvijas nacionālā bibliotēka, Mūkusalas iela 3, 11:00 - 17:00).

Izstādē tevi gaidīs:

Tu vari reģistrēties izstādei šeit: IZGLĪTĪBA un KARJERA

Vairāk informācija par izstādi šeit.

Mēs nevaram sagaidīt tikšanos ar tevi!

Izstāde izglītība un karjera

2021./22. m.g.

KARJERAS nedēļa 11. - 15. oktobris

No 11. līdz 15. oktobrim visā Latvijā jau devīto gadu notiks Karjeras nedēļa, kuru sadarbībā ar partneriem reģionos organizē Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA). Šogad Karjeras nedēļa ar saukli “IKT tavai karjerai” veltīta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozares iepazīšanai, apzinoties to aktualitāti un pielietojumu sadzīvē, izzinot plašo IKT profesiju spektru, atklājot tām nepieciešamās prasmes un uzklausot iedvesmojošu nozares pārstāvju stāstus, kā arī pašiem izmēģinot spēkus jauniešu ideju hakatonā.

Pasākumi


2020./21. m.g.

Karjeras pasākumi martā

Neatņema karjeras izglītības sastāvdaļa ir sevis izpēte. Šajā laikā īpaši nozīmīgi ir iemācīties stresa vadīšanu, tādēļ marta mēnesī pedagoga karjeras konsultanta aicinājumam „Nomierini savu satraukto prātu un izveido antistresa rotaļlietu” atsaucās 5.e klases skolēni ar savu audzinātāju D.Kontrimieni. Lūk, kādi rezultāti tika iegūti:

Ja ieinteresēja, ielūkojies ŠEIT!

3. marts. Ventspils Augstskolas (VeA) sastāvā ir 3 fakultātes: Ekonomikas un pārvaldības fakultāte, Informācijas tehnoloģiju fakultāte, Tulkošanas studiju fakultāte. VeA ir arī sava pētnieciskā sturuktūrvienība - Ventspils Augstskolas inženierzinātņu institūts “Ventspils Starptautiskais radioastronomijas centrs".
Tikšanās laikā jaunieši uzzināja par tulka un tulkotāja darba atšķirībām. Augstskolas mājas lapā var iepazīties ar 19 iedvesmojošiem absolventu video par studiju izvēli Ventspils augstskolā un par studiju iespējām 2021./2022.m.g.

2. marts. Rīgas Ekonomikas Augstskola (SSE Riga) ir privātā ekonomiskā augstskola, kas ir Stokholmas Augstskolas filiāle Baltijas valstīs. Studentu pārstāve A.K.Sirmā sirsnīgā, atklātā sarunā pastāstīja par studijām savā augstskolā. Īpaši tika uzsvērts intensīvais, bet ļoti interesantais studiju un iestāšanās process (tests ar 70 jautājumiem ar loģiskās domāšanas, matemātikas un angļu valodas uzdevumiem + intervija). Augstskola var lepoties ar pasniedzējiem no dažādām valstīm – Dānijas, Lietuvas, Ungārijas, Austrālijas. Pēc studiju beigām 88 % absolventu atrod darbu.

1. marts. Tiešsaistes Prakse.lv vebinārs, kura laikā jaunieši vispirms izveidoja savu izvēlēto augstskolu TOP un tad iepazinās ar Darba devēju Augstskolu TOP 5. Skolēni pilnveidoja savas zināšanas par CV un Motivācijas vēstules rakstīšanu.

Karjeras pasākumi februārī

23. februāris. Tiešsaistes tikšanās ar Vidzemes Augstskolas pārstāvēm. Viena no viņām – mūsu absolvente K.Zalaka. Jaunieši varēja uzdot jautājumus par to, kas ir īpašs Vidzemes augstskolai un kādēļ būtu vērts doties studēt tieši uz Valmieru. ViA paspārnē ir arī koledža, kurā var izvēlēties informācijas tehnoloģiju, mehatronikas un koka ēku un ekobūvju celtniecības programmas. Tikšanās noslēgumā Jurģis Ieviņš (9.c) tika pie pārsteiguma balvas.
Buklets par Vidzemes Augstskolu.

18. februāris. Tikšanās ar RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas pārstāvi. Tiešsaistes laikā varēja uzzināt par pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības un profesionālās vidējās izglītības studiju programmām un iestāšanās noteikumiem. Noslēgumā, izspēlējot interaktīvo spēli “Patiesība vai meli”, pie pārsteiguma balviņām tika M.Larionovs (11.a) , R.Runča (9.c) un R.Vaivods (9.c).

17. februāris. Tiešsaistes tikšanās ar Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolas „RISEBA” … „Kur bizness tiekas ar mākslu” https://www.youtube.com/watch?v=QhLr1cFRA74 RISEBA lepojas ar iespēju iegūt 7 dubultgrādus, sadarbību ar 130 partneraugstskolām un savu Radošā Biznesa inkubatoru.
Vidējo profesionālo izglītību iespējams iegūt RISEBA profesionālajā vidusskolā „Victoria”.

16. februāris. Tikšanās ar Latvijas Kultūras Akadēmijas pārstāvi.

10. februāris. SWED Bank programmas „Dzīvei gatavs” ietvaros 9.c klases jaunieši piedalījās tiešsaistes nodarbībā „Ekskursija IT nozarē” un iepazinās ar IT nozares esošajām un nākotnes profesijām, nepieciešamajām prasmēm un iemaņām. Tika piedāvāts izaicinājums skolēniem, ja viņiem interesē darboties YOYTUBE vai INSTAGRAM.

9. februāris. Tikšanās ar Latvijas Ekonomikas un kultūras augstskolas (EKA) pārstāvi, mūsu skolas absolventi S.Peļņiku par studiju iespējām, piedāvātajām studiju programmām un studentu dzīvi: piem., kas ir Dzimumballe? Tā kā EKA ir „meiteņu” augstskola, tad pasākumi tiek rīkoti kopā ar „puišu” augstskolām.

8. februāris. Tiešsaistes tikšanās ar Liepājas Universitātes (LiepU) rektori D. Markuss, studiju programmu prorektorēm, Sabiedrisko attiecību daļas Mārketinga speciālistu G. Čiževski, Studentu padomes priekšsēdētāju A.M. Vērdiņu.

4. februārī jauniešiem bija iespēja tikties ar mūsu skolas absolventi M. Rakšti – Latvijas Universitātes vēstnesi, kura iepazīstināja ar 13 fakultātēm, uzņemšanas kārtību un to prasībām, prioritāšu izvēli, lai būtu vieglāk saprast, kā to izdarīt labāk, kredītu saņemšanas iespējām.
Attālināti varēja iepazīties ar LU Akadēmiskā centra jaunajām ēkām - Zinātņu māju un Dabas māju. Madara pastāstīja arī par topošo Rakstu māju.
Saruna noritēja sirsnīgi un atklāti, jo Madara neslēpa to, kas sagaida topošos studentus, šīs dzīves priekšrocības, iespējamos sarežģījumus un arī piesātināto sabiedrisko dzīvi studiju laikā.

3. februārī Banku augstskolas (BA School of business and finance) pārstāvis iepazīstināja skolēnus ar studiju iespējām augstskolā. Studējot Starptaustiskās finanses, var iegūt arī dubultdiplomu ar Šveices biznesa skolu. Finanšu pārvaldības informācijas sistēmu programma ir kopīga ar RTU.

2. februārī notika tiešsaiste ar BA „Turība” pārstāvi par studiju iespējām un atšķirīgo salīdzinājumā ar citām augstskolām. Tika piedāvāts tests https://batis.turiba.lv/kostudet/kostudet_210114.dll, lai uzzinātu par piemērotāko studiju virzienu. Pie tam, to izpildot, var gaidīt arī pārsteiguma balviņu no BA “Turība”.

Karjeras pasākumi janvārī

27. janvārī 10. – 12.kl. skolēni tikās ar Rīgas Stradiņa Universitātes vēstnešiem, kuri ar lieliskas prezentācijas palīdzību ne tikai iepazīstināja ar piedāvātajām studiju iespējām, bet pastāstīja arī par atšķirībām starp skolu un augstskolu (klase – auditorija, skolotājs – docētājs utt.). Tagad jaunieši zina arī, kur var iegūt izmeklētāja profesiju.
RSU vēstneši pievērsa skolēnu uzmanību studentiem nepieciešamajām prasmēm – laika plānošana, pašdisciplīna, lai atliktu laiks arī universitātes piedāvātajām brīvā laika nodarbēm un izklaidēm.

26. janvārī 9. – 12.kl. jauniešiem tika piedāvāta iespēja tiešsaistē satikties ar Latvijas Mākslas Akadēmijas studentiem. Tikšanās laikā skolēni uzzināja par studiju nodaļām: vizuālās mākslas (glezniecība, grafika, tekstilmāksla), vizuāli plastiskās mākslas (Keramika. Stikla māksla. Tēlniecība), audio – vizuālās mediju mākslas (Kustība. Attēls. Skaņa. Scenogrāfija. Vizuālā komunikācija), dizaina (Funkcionālais dizains. Metāla dizains. Modes māksla. Vides māksla), mākslas zinātnes (Mākslas vēsture un teorija. Restaurācija) nodaļām.

18. janvārī 10. – 12.kl. skolēniem bija iespēja piedalīties Study Start.lv vebinārā par studiju iespējām Dānijā. Katru gadu uz Dāniju dodas studēt vidēji 100 jaunieši no Latvijas, izmantojot Dānijas piedāvāto iespēju studēt bez maksas, saņemt 750,- Euro stipendiju, izvēlēties kādu no 60 bakalaura studijām un iegūt unikālu studiju pieredzi vienā no modernākajām valstīm pasaulē.

Novembrī karjeras stends "Valsts aizsardzība"

Karjeras nedēļa notiek no 26. līdz 30. oktobrim

Salaspils 1. vidusskola Karjeras nedēļai gatavojās jau pirms brīvlaika. Skolā, pateicoties skolēnu padomei, noritēja Profesiju dienas.

Brīvlaikā 1. - 8. klašu audzinātājas saņēma metodisko palīdzību tematisko stundu vadīšanai, bet 7. - 12. kl. audzinātājas iepazinās un novērtēja portāla "Profolio" piedāvātās iespējas, kas varētu būt labs palīgs un atbalsts klases stundās, runājot ar jauniešiem par karjeru, profesijām, sevis izpēti.

No 26. līdz 30. oktobrim visā Latvijā noritēja Karjeras nedēļas 2020 aktivitātes. Arī mūsu skolas skolēni un pedagogi pievienojās pasākumiem.
1. klases aizrautīgi zīmēja savus vecākus darbā. 2. - 3. klašu skolēni vizualizēja "Profesiju mājas" (kā tās izskatās? kas tur strādā?). 4. klases pētīja karjeras iespējas, izzinot "Darba stilus".
5. - 6. kl. skolēni izmantoja didaktisko spēli "Profesiju ābece", lai pilnveidotu savas zināšanas par profesiju daudzveidību. Pie tam, šīs klašu grupas izmēģināja jauno interaktīvo spēli "ParProf".
7. klases veidoja brīnišķīgas domu kartes un vārdu mākoņus, lai mācītos meklēt informāciju par darba pasauli.
8. kl. skolēni veidoja prezentācijas "Hobiju sasaiste ar profesiju pasauli" un diskutēja par to, kā vaļasprieks var pārvērsties par profesiju.
9. klasēm tika piedāvāta klases stunda - vebinārs "Ieklausies un sadzirdi!", kuru vadīja pedagogs karjeras konsultants V.Kublicka par iespējamiem resursiem, izdarot izvēli pēc 9.klases.
10. - 12. kl. jaunieši piedalījās interaktīvajā diskusijā "Uzklausi, padomā un izlem pats!". 11.a klases skolēni rakstiski izteica savu viedokli par dzirdēto un iesniedza latviešu valodas skolotājai S.Ceirulei. 10.a klase pie sk. I.Vītumas - Brūveres analizēja personības lomu un nozīmi, izdarot karjeras izvēli sociālo zinību un vēstures stundā. 10.a un 11.a klašu audzinātājas uzaicināja pedagogu karjeras konsultantu V.Kublicku savās klašu stundās vadīt vebināru par nākotnes iespējām un resursiem karjeras izvēlē.

1. - 12.kl. skolēnu vecāki un pedagogi saņēma informāciju par interaktīvo diskusiju "Karjeras lēmums. Kā virzīt? Kā runāt? Kā atbalstīt?", lai labāk izprastu un atbalstītu savus bērnus, domājot par nākotnes profesiju."

Profesiju dienas sk. D.Kontrimienes fotogrāfijās:


Projekts „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”

(Nr. 8.3.5.0/16/I/001)

Projekta norises laika posms skolā: 2017. gada 26. oktobris - 2020. gada 31. augusts

Projekta specifiskais mērķis: Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.

2019./20.m.g.

Karjeras aptaujas rezultāti 1.-6.kl.

Pedagogs karjeras konsultants Uldis Tomass Šimens veica aptauju par mācībām attālināti 1.-6.klasēs. Aptauju rezultātiem pievienoti skolēnu zīmējumi, kuros skolēni attēloja tās personas, kuras šobrīd viņiem ir vislielākie palīgi mācībās.

Skatīt rezultātus un skolēnu zīmējumus pievienotajā dokumentā.

2020. gada 8. janvārī ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros pie 9.a, 9.b, 9.c, 11.a, 11.b klašu skolēniem viesojās pieredzējušais apmācību treneris, uzņēmuma “Karjeras Konsultācijas” īpašnieks un vienkārši aizraujoša personība A. Daume, kurš ir vadījis seminārus un treniņus Baltijā, Krievijā un Ukrainā.
Tikšanās laikā Aleksis jauniešiem atklāja jaunu pieeju ieraudzīt pasauli īstajā kontekstā, saprotot, kas jādara. Lika aizdomāties par jauniešu brieduma veidošanos, kā to var saprast un veicināt.
Skolēni guva vērtīgas atziņas dzīvei par iniciācijas nozīmi cilvēka dzīvē, par to, ka sabiedrība arvien vairāk piekāpjas stereotipu diktātam, kura iespaidā rodas "klišejisks" domāšanas formāts un tiek iznīcināta katras personības unikalitāte, ka ir svarīgi atgriezties pie vispārcilvēciskām patiesībām, kas aicina domāt par sevi, apkārtējiem, savstarpēju komunikāciju, savu vietu un resursiem un apzināties, ka dzīve nav tikai ballīte un viss nenotiek pēc standarta, ir svarīgi rast personisko ceļu uz individuālo attīstību un mērķu sasniegšanu.
Iedvesmojošās nodarbības laikā tika aizmirsts pat telefons, un tas izsaka visu!

13. decembrī 6. klašu skolēniem norisinājās karjeras atbalsta pasākums "Vērtēju sevi pats".
Izmantojot koučinga spēli “Punctum” (Points of You produkts: http://www.points-of-you.com/), nodarbības laikā tika nodrošināta visu bērnu iesaiste. Bērni tika sadalīti grupās. Izlozes rezultātā tika noteikts, kurš bērns bija tas, kas veidoja savu profesionālās dzīves stāstu, izmantojot projektīvās kārtis. Katrā grupā izlozētais bērns veidoja stāstu no attēliem, bet stāstu stāstīja pārējie grupas dalībnieki un stāsta veidotājs to pierakstīja, pēc tam stāsts tika papildināts ar vārdiem, jautājumu. Noslēgumā stāsta veidotājs varēja izstāstīt savu stāstu. Tika veidots stāsta nosaukums.

10. decembrī 2. klašu skolēniem notika karjeras atbalsta pasākums "Profesijas animācijā".
Iesākumā lektors Māris stāstīja par latviešu leļļu filmu studiju, kurai jau apritēja 54 gadi. Nodarbības vadītāja stāstīja par animācijas filmu tapšanas procesu, tajā iesaistītajām profesijām, darba specifiku un nepieciešamajām iemaņām un prasmēm, strādājot filmu veidošanas jomā. Skolēni iepazina dažādas profesijas leļļu animācijas filmu tapšanas procesā: scenārija autors, filmas režisors, mākslinieks, kinooperators, skaņas režisors, mākslinieciskās darbnīcas mākslinieks, mākslinieks – mehāniķis, dekorators, skulptors, dekorāciju meistars, mākslinieks – animators, datormākslinieks, komponists, filmas montāžas meistars, aktieris filmas ieskaņošanai, pēcapstrādes tehniķis, filmas direktors, producents. Uzzināja, kā tiek veidotas dekorācijas, filmu tēli, rekvizīti. Pasākuma laikā dalībnieki aplūkoja izstādi ar leļļu filmās redzētiem tēliem, dekorācijām un rekvizītiem. Pēc stāstījuma un animācijas filmu demonstrējumiem, skolēniem tika dota iespēja uzdot jautājumus un uzzināt papildus par interesējošo. Pasākuma noslēgumā notika saruna ar skolēniem.

3. decembrī 3. klašu skolēniem notika karjeras atbalsta pasākums "Zinātkāres diena".
Skolēni speciālā datorprogrammā būvēja dronu, piešķirot tam vēlamās īpašības. Paralēli tika izrunāti dažādi fizikas, optikas un elektromnagnētisma jautājumi, iepazīstot šī brīža aktuālos izaicinājumus un sasniegumus dabaszinātnē. Skolēniem bija iespēja iejusties konstruktora profesijā un saņemt informāciju par izglītības iespējām šajā profesijā. Pasākumu nodrošināja SIA Telpnīca, pateicoties ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” finansējumam.

2019. gada 2.decembrī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 12.b un 11.b klases jaunieši ar biznesa ekonomikas spēles “Flixa” (spēle pietuvināta dzīvei) palīdzību iepazinās ar biznesu, finanšu un ekonomiku (uzņēmējs, investors, brokeris, finanšu tirgus analītiķis, finanšu riska vadītājs, nekustamo īpašumu specialists) saistītajām profesijām, to specifiku un iejutās šo darbinieku lomās. Jautrā un interesantā gaisotnē, SIA “Royal Estate Latvija” vadītāja K.Ķiukas un viņa asistentes Kristīnes vadībā, mēģināja izprast tirgus galvenos pamatprincipus, plānot budžetu, mācīties veikt pārrunas un veidot sadarbību.


2019.gada 27.novembrī pie 8.a klases viesojās Valsts ieņēmuma dienesta pārstāve, VID muitas pārvaldes, Plānošanas un koordinācijas daļas vecākā eksperte M.Salmiņa. Vieslekcijas laikā skolēni iepazinās ar VID dienesta ikdienu, veicot nodokļu administrēšanu, guva ieskatu par nodokļu maksāšanas nozīmi un VID darbinieku ikdienu.
Analizējot situācijas, skolēni guva izpratni, izteica savu viedokli un pamatoja nodokļu maksāšanas ieguvumus un aizdomājās par sekām, ja tie netiek maksāti.


2019. gada 26.novembrī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” 8.a, 8.b, 8.c un 8.d klašu skolēni tikās ar Jauniešu akadēmijas valdes locekli, projektu vadītāju, "Mērķu plānošanas" treneri Ligitu Milleri.
Interaktīvā diskusijā tika izrunāti piemēri no dzīves, kā, zinot savus nākotnes mērķus, sākt saredzēt iespējas un meklēt risinājumus. Skolēni uzzināja, ka ļoti svarīgi ir neizbīties, bet izmantot piedāvātās iespējas, savukārt nepieciešamās prasmes un zināšanas var apgūt. Karjeras veidošanas procesā svarīgi ir iemācīties galvenos kritērijus, pēc kuriem izvirzīt un sasniegt savus mērķus.
Nodarbības otrajā daļā skolēni individuāli darbojās pie savas mērķu kartes sastādīšanas, bet trenere pārrunāja ar katru skolēnu viņa plānu, ieteica idejas un iespējamos risinājumus, lai mērķu kartē plānotais būtu objektīvi izmērāms.


2019. gada 26.novembrī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” kopā ar Start Strong diplomātiskā dienesta darbinieku, attīstības personības un karjeras treneri Andri Arhomkinu 9.a,9.b un 9.cklases skolēni klausījās par to, kā veidot karjeru darot to, kas patīk. Sākot ar rotaļām bērnībā līdz nobriedušas personības profesionālās darbības laikam. Nodarbības laikā tika piedāvāta iespēja izprast mūsdienu briznesa un attiecību veidošanas mākslu. Jaunieši varēja rast atbildes uz jautājumiem par to, kā veidot attiecības ar cilvēkiem sev apkārt, pēc kāda parauga vadīties un, kur aizved dažādi attiecību veidošanas modeļi.

Karjeras nedēļa 2.d klasē

Nedēļa pirms rudens brīvlaika 2.d klasei izvērtās ļoti interesanta. Karjeras nedēļas ietvaros mēs bijām ciemos Patrīcijas mammas darbavietā, un pie mums ciemojās Kates tētis un Paulas tētis.
Patrīcijas mamma strādā Salaspils Dienas centrā. Uzzinājām, ka šo centru apmeklē cilvēki ar funkcionāliem traucējumiem, un šeit viņiem tiek organizētas interesantas nodarbības. Apskatījām arī Sociālā centra telpas. Daudzi no mums nezināja, ka to var apmeklēt arī bērni pēc mācību stundām, lai lietderīgi pavadītu laiku. Mums patika šī ciemošanās.

Kates tētis ir digitālā mārketinga speciālists. Izklausās ļoti sarežģīti, vai ne? Mēs uzzinājām daudz jauna, piemēram, to, kas ir zvongs. Viņš mums pastāstīja un parādīja reklāmu tapšanas aizkulises, uzzinājām, kā veido animāciju. Ne velti Kārlis jautāja: “Vai jūs esat burvis?”

Paulas tētis zina visu par zobārstiem un zobu kopšanu, jo ir zobārstniecības klīnikas vadītājs. Viņš mums atgādināja un kādam varbūt arī iemācīja, kā pareizi rūpēties par zobiem. Uzzinājām, no kā sastāv zobs. Īpaši mums patika pašiem iejusties zobārsta lomā.

Dažas atsauksmes par piedzīvoto.

“Es arī gribētu strādāt Dienas centrā un palīdzēt cilvēkiem.” (Gabriela)
“Novēlu slimajiem cilvēkiem būt veseliem!” (Agnija)
“Gribētu darīt tādu darbu kā Kates tētis.” (Harijs)
“Bija interesanti uzzināt, kas ir montāža un kas ir mārketings.” (Maksims)
“Patika, ka mums iedeva maskas un cimdiņus. Uzzināju, ka zobā ir dentīns.” (Kitija)
“Patika, ka bija iespēja kļūt par zobārstu.” (Patrīcija)

2.d klases skolēni un klases audzinātāja Iveta


2018./19.m.g.

30. maijā pie 7. un 8. klašu skolēniem ciemojās dzejnieks Guntars Račs, kurš stāstīja par pieredzi, 25 gadus strādājot Latvijas mūzikas biznesā un 35 gadus muzicējot uz skatuvēm Latvijā un ārpus tās. Kopā ar viņu bija grupas "Bet Bet" dalībnieki - Uģis Tirzīts un Andris Alviķis, kuri nodarbības noslēgumā sniedza muzikālu priekšnesumu.

29. maijā pie 6. klašu skolēniem viesojās apģērba un apavu kolekcijas dizaineris, SIA “Urban Clothing” īpašnieks Ģirts Rozentāls, kurš pastāstīja par savas uzņēmējdarbības veiksmēm un neveiksmēm, kā arī par modes jomā esošām profesijām, prasmēm, pienākumiem, izglītību, darba vidi utt. Viņš pastāstīja, kā no vienas idejas ir panācis labu rezultātu, kā arī kam jāpievērš uzmanība, lai idejas realizētos dzīvē. Nodarbību otrajā daļā Ģirts Rozentāls jeb kā tautā viņu zina kā mūziķi/reperi Ozolu, pastāstīja par mūziķa karjeru - kā tas ir būt uz skatuves, kādas grūtības nācās pārvarēt, lai sasniegtu panākumus. Skolēniem bija iespēja rast atbildes uz uzdotajiem jautājumiem.

Vai esi kādreiz bērnībā gribējis kļūt par mūziķi? 23. maijā pie 3. klašu skolēniem viesojās rokmūziķis, TV personība un radio raidījumu vadītājs Jānis Bukums. Viņš skolēnus izglītoja par:
1. Kas ir rokmūzika, rokmūziķis, instrumentu apguve, dziedātaja prasmes, grupas dibināšana.
2. Mēģinājumi, koncerti, dziesmu radīšana, individuālais darbs ar instrumentu, imidžs, online mārketings, publicitāte utt..
3. Rokmūziķa profesionālā ikdiena.
4. Profesijas mīti un realitāte.
5. Kādas rakstura īpašības ir nepieciešamas, lai kļūtu par rokmūziķi.
6. "Frontmens" - līderis uz skatuves. Kas tas ir?
7. Muzikāls priekšnesums – balss un ģitāra.
Pasākums tika īstenots ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

20. maijā 4. un 5. klašu skolēni iepazinās ar režisora profesiju. Pie mums skolā viesojās režisors Jānis Mūrnieks. Skolēni uzzināja, kāda ir koncerta, pasākuma rīkotāja - režisora profesionālā ikdiena - cik ilgi notiek gatavošanās pasākumam, kādas profesijas pārstāvji strādā, lai noorganizētu pasākumu. Režisors informēja, kurā izglītības iestādē var apgūt aktiera un režisora profesiju. Jānis Mūrnieks skolēniem skaidroja un argumentēja, kā aktiermeistarība spēj palīdzēt dažādās profesijās.
Pasākums tika īstenots ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

16. maijā 8. klašu skolēniem bija iespēja iepazīties ar uzņēmējdarbību, kas saistīta ar audio-vizuālo meteriālu no "Kaņepes films". Tā bija interesanta karjeras izglītības nodarbība - meistarklase par topošajam uzņēmējam nepieciešamajām prasmēm, lai veiksmīgi dibinātu un vadītu savu uzņēmumu (ikdiena, izaicinājumi, prieka un iedvesmas avoti). Izglītojamajiem tika sniegta iespēja izvērtēt savu piemērotību uzņēmējdarbībai kā nākotnes nodarbei. Notika lekcija un paraugdemonstrējumi par profesiju, kas saistās ar audio-vizuālo materiālu. Astotajiem bija iespēja saņemt atbildes uz sevi interesējošiem jautājumiem, kā arī izmēģināt savu roku filmējot un fotogrāfējot.
Pasākums tika īstenots ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

7., 8., 14. un 16. maijā 5. klašu skolēni ar savām audzinātājām apmeklēja P.Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju, kurā ar gida palīdzību iepazina ārsta profesiju. Muzeja piedāvātajā programmā tika izmantotas interaktīvas metodes, kurā bērni tika iepazīstināti ar ārsta profesiju, ļaujot iejusties ārsta lomā. Muzeja pedagogs pastāstīja un parādīja (muzeja pamatekspozīcijā), kādi izskatījās ārsta kabineti citos gadsimtos. Varbūt pat cilvēces vēsturē ir laiks, kad ārsta kabineti nepastāvēja?!

5.d klases skolēni un audzinātāja dalījās savos iespaidos:
Gabriela – Mēs izstaigājām 4 stāvus, un mums izstāstīja ļoti interesanti un daudz par to, kā senāk ārstēja cilvēkus. Patika senās aptiekas.
Anna G. – Uzzināju, ka senos laikos zāļu nebija, bet, attīstoties intelektam, tās sāka gatavot. Tikai vēlāk izdomāja, ka jānorāda zāļu devas.
Laura A. – Man patika, ka skolotāja mani nofotografēja pie skeleta.
Dārta – Man likās interesanti, ka apsējiem izmantoja koku mizas un pat čūsku ādas.
Evelīna – man likās briesmīgi, kā senos laikos cilvēkiem nozāģēja slimo kāju ar zāģi.
Estere F. – Agrāk pat ārsti nemazgāja rokas un atkritumus meta vienkārši uz ielas.
Līva – Es uzzināju par baismīgu slimību mēri un ko darīja ar mēra slimniekiem.
Rauli – Rādīja īstus galvaskausus. 1706. – 1736. gadam oriģinālas grāmatas.
Markuss F. – Man patika, ka sākām ar vissenākajiem laikiem un pabeidzām ar kosmosa iekarošanu.
Anita V. (klases audz.) – Paldies par šo iespēju! Bērni uzzināja ļoti daudz, par ko pat nekad nebija aizdomājušies. Bija ļoti jauka un zinoša gide.
Ceļa izdevumi un ieejas maksa par KAA pasākumu tika segti no projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” finansējuma.


2019. gada 14. maijā mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros pie 7.a, 7.b, 7.c klases skolēniem viesojās Latvijas valsts mežu pārstāvis – meža inženieris Agris Pobiaržens.
Tikšanās laikā jaunieši uzzināja par Latvijas mežu apsaimniekošanu, tās ekonomisko pusi un mežu īpašnieku iespējām. Skolēni varēja iepazīties ar profesijām, kuras saistītas ar meža apsaimniekošanu un vides aizsardzību. Diskutēja par šo profesiju darba vidi, specifiku, pienākumiem, zināšanām un prasmēm, darbinieka rakstura un fiziskajām īpašībām, kādas nepieciešamas, lai strādātu meža nozarē. Jaunieši varēja pārbaudīt savas zināšanas par koku sugām un atpazīt darba instrumentus ar kuriem ikdienā strādā Agris.
Tikšanās noslēgumā jautrību sagādāja neliela viktorīna, kurā tika pārbaudītas klausīšanās prasmes un par pareizajām atbildēm varēja iegūt balvas.


2019. gada 16. aprīlī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” 7.a un 7.d klases skolēni tikās ar Salaspils uzņēmēju biedrības valdes locekli, firmas “i2” īpašnieku Kristu Slokenbergu. Tikšanās laikā jaunieši iepazinās ne tikai ar vēl vienu mūsu pilsētas uzņēmumu, bet uzzināja arī par profesijām, kādas nepieciešamas, lai strādātu firmā "i2".
K. Slokenbergs atraktīvā veidā, jauniešiem saprotamā valodā pastāstīja gan par savas karjeras meklējumu ceļu, gan par uzņēmēja “priekiem un bēdām”. Vislielāko interesi un jautājumus izraisīja stāstījums par “pasīvo” māju un ražotajiem energoefektīvajiem logiem, par kuriem stāstot Krists izmanto savu mīļāko salīdzinājumu - “Latvijas mājās ieliktie logi – tas ir žiguļu līmenis, bet mēs gribam radīt “Teslas” elektromobiļus”. Šīs zināšanas jauniešiem nākotnē ļaus ne tikai izvēlēties profesiju, bet domāt arī par mājokļa energoefektivitāti, finanšu ietaupījumu un izvēlēties videi draudzīgu dzīves veidu.



16. aprīlī 3.b klases skolēni un audzinātāja Agita Grigorjeva karjeras izglītības ietvaros viesojās uzņēmumā SIA "Getliņi EKO". Skolēni tika iepazīstināti ar sadzīves atkrituma poligona “Getliņi EKO” ikdienas darbu, kurš 20 gadu laikā no videi bīstamas atkritumu izgāztuves ir kļuvis par mūsdienīgu, tehnoloģisku un draudzīgu apkārtējai videi. Skolēni iepazinās ar dažādiem tehnoloģijas profesiju pārstāvjiem: inženieriem, bioķīmiķiem, ornitologiem u.c. Skolēni uzzināja, ka zināšanas fizikā, ķīmijā, bioloģijā, informātikā, ir noderīgas „gudras” saimniekošanas uzsākšanai un uzņēmuma paplašināšanai - kā ar atkritumu pārstrādes palīdzību var audzēt ekoloģiskus tomātus, gurķus un ziedus podiņos un iegūt papildus peļņu.
Ceļa izdevumus par KAA pasākumu sedza no projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” finansējuma.

2019. gada 9. aprīlī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” 7.b un 7.c klases skolēni tikās ar Salaspils uzņēmēju biedrības valdes locekli, firmas “Korte” īpašnieku Andri Puķīti. Tikšanās laikā jaunieši iepazinās ne tikai ar vienu no mūsu pilsētas uzņēmumiem, kurš dod darbu 45 cilvēkiem, bet arī ar profesijām – uzņēmējs, galdnieks. A. Puķītis, skolēniem interesantā veidā pastāstīja, kādas īpašības, prasmes un zināšanas nepieciešamas, lai varētu sākt savu biznesu, ar kādiem riskiem jārēķinās. Ar aktivitātes “Dari kā es!” palīdzību viņš parādīja saskarsmes prasmju nozīmi uzņēmēja darbā.
Skolēniem bija iespēja iepazīties ar uzņēmuma “Korte” ražotās produkcijas paraugiem, uzdot jautājumus. Liels bija audzēkņu pārsteigums par uzņēmuma sadarbību ar SAMSUNG un LG, par to, ka šīs firmas speciālistu darbu var sastapt jaunuzceltajā lielveikalā “Akropole” un vasarā meistari dosies uz Holivudu.

5. aprīlī karjeras izglītības nodarbības laikā 1. klašu skolēni iepazinās ar marmelādes ražošanas procesu, izpētīja profesijas, kādas iesaistītas augļu un dārzeņu pārstrādes procesā - no ābeles līdz gatavai produkcijai, kā arī iepazinās ar darba vides, aprīkojuma, darba specifiku uzņēmumā SIA "Giline for life".
Skolēni nodarbību laikā noskaidroja, kāpēc ir jāpievērš uzmanība informācijai, kas norādīta uz produktu etiķetēm, izmēģināja, ko nozīmē būt degustatoram - mācījās atšķirt garšas, izvēlējās visgaršīgāko konfekti, cenšoties atpazīt augļu un ogu garšu nianses, kā arī radošās darbnīcas ietvaros katrs pats sev veidoja, apstrādāja un fasēja Konfelādes konfekti.

2019. gada 1. martā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 "Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" ietvaros 9.a, 9.b, 9.c un 12.klases skolēniem tika dota iespēja apmeklēt karjeras atbalsta pasākumu "25. starptautiskā izglītības izstāde "Skola 2019" Starptautiskajā izstāžu centrā "Ķīpsala"- nozīmīgāko izglītības notikumu Latvijā. Pasākuma laikā jaunieši ieguva informāciju par izglītības iespējām pēc pamatskolas un vidusskolas, par apmaiņu programmu iespējām un studiju kredītiem, klātienē vēroja profesionālo skolu audzēkņu paraugdemonstrējumus dažādās profesionālās jomās. Izstādes dalībnieki mudināja skolēnus domāt un pieņemt lēmumus par savu nākotnes profesiju, profesionālo jomu un izglītības iespējām Latvijā vai ārzemēs.

Karjeras izglītības ietvaros 18. februārī 6.c un 6.d klases un 19. februārī 6.a un 6.b klases apmeklēja “Getliņi EKO" SIA. Skolēni iepazinās ar tomātu un gurķu audzēšanu. Sadzīves atkritumu poligons ir mūsdienīgs, tehnoloģisks un draudzīgs apkārtējai videi. Skolēni iepazinās ar dažādiem tehnoloģijas profesiju pārstāvjiem: inženieriem, bioķīmiķiem u.c. Skolēni bija patīkami pārsteigti par moderno, sadzīvei draudzīgo saimniekošanu Getliņos, kā arī pārliecinājās, ka zināšanas fizikā, ķīmijā, bioloģijā, informātikā, ir noderīgas „gudras” saimniekošanas uzsākšanai un uzņēmuma paplašināšanai. Skolēniem un skolotājiem ceļa izdevumus sedza ESF projekts Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs".


13.02.2019. 4.a klases skolēni devās uz Karameļu darbnīcu, kurā skolēniem bija iespēja iepazīties ar karameļu veidotāja profesiju. Skolēni uzzināja, cik ilgi nepieciešamas apmācības, lai kļūtu par karameļu meistaru, un citiem dažādiem interesantiem aspektiem, kas attiecas uz pašu karameļu veidošanu, piemēram, kā tikt pie dabīgajām krāsām, kuras nepieciešamas karameļu veidošanai. Ne visi skolēni zināja, ka sarkanajai krāsai izmanto melno burkānu. Katram skolēnam bija iespēja arī izgatavot savu karameli. Pēc nodarbības klases stundā noskaidrojās, ka 4.a klasē ir divi skolēni, kas vēlas apgūt karameļu veidotāja profesiju. Pasākums notika patiecoties ESF projektam Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs".

2019. gada 13. februārī ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 "Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" un Karjeras dienas 2019 ietvaros 7.d klase kopā ar savu audzinātāju Z.Nelsoni devās uz SIA "Troja", kur klātienē iepazinās ar dabu un kokapstrādi saistītām profesijām. Jauniešiem tika izrādīta ražotne, ļauts izbaudīt strādājošo ikdienas darba apstākļus, atbildēts uz jautājumiem, pastāstīts par drošas uzvedības nozīmi un atļauts fotogrāfēties.

2019. gada 13. februārī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 "Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" un Karjeras dienas 2019 ietvaros 10.a, 10.b, 11.a un 11.b skolēni tikās ar Jauniešu akadēmijas valdes locekli, projektu vadītāju, "Mērķu plānošanas" treneri Ligitu Milleri. Divu praktisko nodarbību laikā jaunieši strādāja ar pašapziņas attīstīšanu, savu vajadzību labāku izpratni un iepazinās ar mērķu plānošanas metodiku. Treneres vadībā strukturēti (rakstot, plānojot) un vienlaicīgi radoši (zīmējot), jaunieši paši mācījās izvirzīt mērķus, izveidot savas dzīves un nākotnes profesijas realizēšanas plānu.


10. janvārī karjeras izglītības nodarbības skolā vadīja Dainis Bērziņš (interešu un pieaugušo neformālās izglītības pedagogs, Tērpu demonstrētāju studijas direktors, Biznesa augstskolas TURĪBA lektors).
Tikšanās bija par SIA “GINTS BUDE MODES NAMS” realizētās licencētās interešu izglītības programmas “Stāja un gaita, modes un tērpu demonstrēšanas pamati” nozīmi nākotnes profesionālajā karjerā – modes dizainers, kostīmu mākslinieks, stilists, tērpu demonstrētāja, meikapa speciālists, reklāma, mārketings, foto, kino, sabiedriskās attiecības, audiovizuālie mediji u.c, kā arī vizuālā tēla un apģērba etiķetes nozīmi jebkurā profesijā.

2019. gada 9. janvārī mūsu skolā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/1001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros pie 9.a, 9.b, 9.c, 11.a, 11.b un 12.klases skolēniem viesojās pieredzējušais apmācību treneris, uzņēmuma “Karjeras Konsultācijas” īpašnieks un vienkārši aizraujoša personība Aleksis Daume. Tikšanās laikā jauniešiem bija iespēja aizdomāties par dzīves mērķu sasniegšanu (personīgajā dzīvē un karjerā), iespējamiem riskiem un barjerām to sasniegšanā, uz to raugoties caur iniciācijas jēdzienu.


ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 2018. gada 17. decembrī pie 3. un 4. klases skolēniem viesojās “ZINOO Zinātkāres centrs”.
Izglītojamie karjeras izglītības darbnīcās iepazina šādas profesijas: arhitekts, inženieris, būvinženieris, celtnieks, aviācijas inženieris, aeronautikas mehāniķis.
Ievadā nodarbības vadītājs iepazīstināja bērnus ar sevi un gaidāmo darba gaitu. Lai radītu ciešāku saikni ar bērniem, tika izmantotas dažādas ledus laušanas metodes. Lai iedrošinātu skolēnus, darbinieks pastāstīja arī par “ZINOO” izveides veiksmes stāstu, atklāja dažādas grūtības, ar ko bija jāsaskaras, pieminēja arī savu nonākšanu uzņēmumā un kā tas palīdzēja viņam sasniegt savus karjeras sapņus.
Pirms uzsākt nodarbību, vadītājs izstāstīja par kādu profesiju skolēni nodarbības laikā gūs priekšstatu, iepazīstināja ar profesijas pārstāvja uzdevumiem, novadīja nelielu diskusiju ar bērniem un aicināja sākt praktisko nodarbību, kas simulēja kādu no profesijas pārstāvja uzdevumiem.
Praktiskās nodarbības laikā skolēni simulēja kādu uzdevumu, kas saistīts ar profesijas pārstāvja ikdienu.
Pēc praktiskā uzdevuma beigām vadītājs ar bērniem izrunāja nodarbībā piedzīvoto. Sarunas laikā tika diskutēts par profesijas plusiem, mīnusiem un sarežģījumiem ikdienā. Bērni tika aicināti apdomāt, vai nodarbības laikā tie juta prieku, interesi un vai viņi vēlētos ko līdzīgu darīt arī nākotnē. Vadītājs iepazīstina skolēnus ar darba un izglītības iespējām konkrētajā profesijā.
Paralēli darbnīcām skolēniem bija iespēja pildīt Rīgas Tehniskās universitātes sagatavotās darba lapas par dažādām profesijām.

Salaspilī Karjeras nedēļā jaunieši izzināja savas stiprās puses

Karjeras nedēļa ir ikgadējs pasākumu cikls, kura laikā jauniešiem ir iespēja iepazīt un plānot savu nākotnes nodarbošanos, tikties ar dažādu profesiju pārstāvjiem, apmeklēt uzņēmumus un karjeras konsultācijas. Jaunieši var piedalīties dažādās diskusijās, radošajās darbnīcās, konkursos un citos izglītojošos pasākumos. Šīgada Karjeras nedēļas tēma ir karjeras vadības prasmes, kas aicina skolēnus, viņu vecākus, pedagogus iepazīt karjeras vadības prasmes, to lomu karjeras plānošanā, izvēloties skolēnam nākotnes profesiju un izglītības ceļu atbilstoši savām prasmēm, interesēm un iespējām.
Šogad Karjeras nedēļa vienlaikus notika 47 Latvijas pilsētās un novados. Karjeras nedēļu jau sesto gadu organizē Valsts izglītības attīstības aģentūra un to finansē ESF projekts “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”.
Arī Salaspilī, Karjeras nedēļas ietvaros, notika pasākumi. Salaspils 1.vidusskolas (12.kl., 10.a, 10.b klases un 7.abcd klases) un Salaspils 2.vidusskolas ( 12.ab klases) jaunieši piedalījās nodarbībās, klases stundās un izzināja savas karjeras veidošanas pamatus.
Vidusskolēniem nodarbības vadīja Salaspils 1.vidusskolas pedagogs - karjeras konsultants Valda Kublicka, bet 7.klasēm – klašu audzinātāji Madara Miķelsone–Pobiaržena, Aija Belija, Zanda Nelsone, Valda Kublicka.

2018.gada 16.oktobrī

Karjeras izglītības ietvaros 17. septembrī Salaspils 1. vidusskolā viesojās STARTSTRONG pārstāvis Andris Arhomkins, kurš 11. un 12. klašu skolēniem pastāstīja par darba iespējām diplomātiskajā dienestā, kā arī par profesionālo ikdienu un par to, kas ir svarīgs un būtu jāievēro jebkurā darba intervijā. Jaunieši uzzināja par darbu diplomātijā, starptautiskajās organizācijās un miera misijās.


2017./18.m.g.

ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros, 2018. gada 7. un 8. jūnijā pie 1. un 2. klases skolēniem viesojās “Tehnobuss”.
Tehnobuss ir MASOC īstenots projekts, kurš uzskatāmā veidā iepazīstināja skolēnus ar modernajām tehnoloģijām, izglītības un karjeras iespējām mašīnbūves un metālapstrādes nozarē, kā arī rosināja skolēnos interesi par inženierzinātnēm.
Papildus skolēnus iepazīstināja ar jaunākajām modernajām tehnoloģijām, kuras ir pilnībā automatizētas. Skolēni arī iepazinās ar Latvijā izgudrotu produktu – 3D PRINTERI.

6. jūnijā uz skolu pie 1. un 2. klašu skolēniem bija atbraucis Mobilais planetārijs. Skolēni tika iepazīstināti ar dažādām dabaszinātnes nozarēm – fiziku, astronomiju, bioloģiju, kā arī pastāstīja par dažādām profesijām dabaszinātnēs caur Mobilā planetārija iespējām, kā fiziķis, astronoms un vulkanologs.
Nodarbības notika ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

11. maijā ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros nodarbību “No hobija līdz profesijai” vadīja mūziķis un TV personība Andris Kivičs, kurš 8. klases skolēnus iepazīstināja ar savu profesionālo ikdienu un pastāstīja, kas nepieciešams no motivēta karjeras lēmuma pieņemšanas līdz profesijas apguvei – kā hobiju pārvērst profesijā.

ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros, 2018. gada 10. maijā 7.a, 7.b un 7.c klasēm, 11. maijā 6.a, 6.b, 6.c un 6.d klasēm nodarbību “Atklāj sevi!” vadīja uzņēmēja, pasniedzēja, grupu trenere un karjeras konsultante Jolanta Priede. Vadītāja iedvesmoja domāt par savu nākotni, mērķiem, izglītību. Skolēni uzzināja, kādas personības īpašības novērtē savos darbiniekos darba devēji, varēja padomāt par īpašībām, kuras vēlas sevī attīstīt, lai nodrošinātu savu konkurētspēju.


“Skolēni pratīs pareizi un skaidri definēt savas nākotnes karjeras mērķi”, tā teica personīgās izaugsmes trenere/koučs Ilga Zalāne, kura skolā viesojās 27. aprīlī un vadīja 8., 10., 11. klašu skolēniem nodarbības par sevis izzināšanu, par karjeras mērķu izvirzīšanu un sasniegšanu. Lektore skolēnus izglītoja par tēmu - kas atšķir mērķus no sapņiem, lai pieņemtu pareizu karjeras lēmumu.
Nodarbības notika ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.


25. un 26. aprīlī Salaspils 1. vidusskolā notika nodarbība – meistarklase ar rotu meistaru Armanu Jēkabsonu par topošajam uzņēmējam nepieciešamajām prasmēm, lai veiksmīgi dibinātu un vadītu savu uzņēmumu (ikdiena, izaicinājumi, prieka un iedvesmas avoti).
Izglītojamajiem tika sniegta iespēja iepazīties ar mākslinieka - uzņēmēja nodarbi. Nodarbība par profesiju, kas saistās ar juveliera/rotu/metālmākslinieku profesionālo ikdienu.


18. aprīlī notika nodarbība par karjeras mērķu izvirzīšanu jau tagad – cik tas ir svarīgi veidot savu tēlu sociālajos tīklos un citur. More is less – kā sasniegt vairāk darot vienu un kļūt par nākotnes līderi jau tagad, kā arī izvirzīt mērķus un sasniegt tos tuvākajā laikā. Nodarbības 7. klašu skolēniem vadīja Artūrs Mednis. Pasākums notika ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.


ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 2018. gada 13. aprīlī notika “Kaņepes films” rīkotā nodarbība - meistarklase par topošajam uzņēmējam nepieciešamajām prasmēm, lai veiksmīgi dibinātu un vadītu savu uzņēmumu (ikdiena, izaicinājumi, prieka un iedvesmas avoti). Izglītojamajiem tika sniegta iespēja izvērtēt savu piemērotību uzņēmējdarbībai kā nākotnes nodarbei. Lektors Aldis Kaņepe veica paraugdemonstrējumus par profesiju, kas saistās ar audiovizuālo materiālu, kas tālāk tika nodots 8. klašu skolēniem.


11. aprīlī ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I001 “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 9. klašu skolēniem semināru “Līderības attīstība – veido savu nākotni pats” vadīja SIA “Spring Valley” izaugsmes trenere Ruta Lūse.
Izaugsmes trenere rosināja apzināties dzīves mērķu noteikšanas svarīgumu gan personīgajā dzīvē, gan karjerā; parādīja iespējamos šķēršļus, kas kavē mērķu sasniegšanu; Sniedza ieskatu, kādi faktori ir pamatā cilvēku atšķirībām un kā tās ietekmē mērķu noteikšanu un karjeras izvēli; Pievērsa uzmanību jēdzienam “atbildības uzņemšanās” un “autentiska uzvedība” izpratnei; Diskutēja par būtiskākajām attīstāmajām prasmēm savas nākotnes veiksmīgākai veidošanai un izvirzīto mērķu sasniegšanai.


9. aprīlī 1. un 2. klašu skolēniem notika sirsnīga tikšanās ar leļļu teātra aktrisi Santu Didžus, kura atpazīstamību ieguvusi dažādos populāros televīzijas projektos. Nodarbība “Uz skatuves” notika par to, kas ir radoša profesija, un kā tas ir - strādāt uz skatuves.
Skolēni iepazinās ar personas profesionālo karjeras ceļu un ikdienu, kā arī uzdeva jautājumus par to, kādas prasmes un iemaņas, rakstura īpašības ir nepieciešamas, lai kļūtu par veiksmīgu profesionāli. Skolēniem bija iespēja iejusties aktiera lomā.



6. aprīlī pie mums atkārtoti viesojās Juris Millers. Šoreiz gan kā profesionālis pasākumu rīkošanā, un 10., 11. un 12. klašu skolēniem vadīja lekciju – diskusiju “Pasākumu rīkošanas profesijas”, kuras mērķis bija izglītot skolēnus par pasākumu tipiem, kā sarīkot profesionālu pasākumu un kā kļūt par producentu.
Lekcijā tika apskatīta pasākumu producēšanas un rīkošanas sistēma, iepazīšanās ar industrijas profesijām, pasākumu rīkošanas pamatprincipiem, scenārija un budžeta sagatavošana, komandas izveides principi, u.c. ar pasākumu norisi saistītie jautājumi, skatot tos caur reālu pasākumu piemēriem.

23. martā Salaspils 1. vidusskolā notika nodarbība – lekcija “Darini pats”, kuru vadīja SIA Krassky pārstāve, dizainere, māksliniece Antra Stare.
Nodarbības mērķis bija iepazīties ar amatnieka, mākslinieka profesiju un profesionālo ikdienu, uzzināt, kādas prasmes, rakstura īpašības nepieciešamas, lai veiksmīgi strādātu izvēlētajā jomā. Lekcija - nodarbība par radīšanas prieku. Notika iepazīšanās ar mākslinieci, darbu aplūkošana, kā arī savu spēku amatniecībā izmēģināšana. 5. klašu skolēni iepazinās ar darba procesu, šķēršļiem un grūtībām.

21. martā lekciju “Kas ir mediji un kādas profesijas ir saistītas ar mediju jomu” Salaspils 1.vidusskolā 10., 11. un 12. klašu skolēniem vadīja Juris Millers. Lekcijas mērķis bija izglītot skolēnus par mediju struktūru, mediju lietošanas principiem, par to, kas ir “fake news”, mediju vēsturi, iepazīstināt ar mediju jomas profesijām, un kā kļūt par labu žurnālistu. Skolēni ieguva priekšstatu par to, kas ir mediji, kādām prasmēm un zināšanām ir jābūt, lai kļūtu par žurnālistu vai sociālo zinātņu jomas profesionāli. Skolēni uzdeva interesējošos jautājumus lektoram par medijiem un sociālām zinātnēm.

28. februārī mūsu skolā pie visām 3. klasēm viesojās rokmūziķis Jānis Bukums. Mūziķa viesošanās mērķis bija iepazīt sabiedrībā populāras personas profesionālo ikdienu, uzzināt, kādas prasmes, rakstura īpašības nepieciešamas, lai veiksmīgi strādātu izvēlētajā jomā. 3.c un 3.d klases kopā ar skolotājām Sintijām tikās ar rokmūziķi Jāni Bukumu, kurš iedvesmoja tiekties uz saviem mērķiem, kurus nekad nevaram sasniegt, jo aiz katra sasniegtā, seko nākamais.

15. janvārī - 8. un 9. klašu skolēniem notika lekcija – diskusija “Iepazīstam ar IT saistītās profesijas”, kuru vadīja pazīstamais jauno mediju un digitālā marketinga specialists Artūrs Mednis. Pasākuma mērķis bija iepazīties ar IT novitāšu speciālista profesiju un profesionālo ikdienu, uzzināt, kādas prasmes, rakstura īpašības nepieciešamas, lai veiksmīgi strādātu izvēlētajā jomā. Skolēni par notikušo diskusiju saka, ka Artūrs ir ļoti interesants stāstītājs. Tagad zināšot, kādu informāciju likt un kādu nelikt internetā - negatīva informācija par sevi vai to ieliekot par citiem, var atstāt paliekošas sekas uz savu nākotnes karjeru un turpmāko profesionālo dzīvi.
Paldies Artūram Mednim par iedvesmojošu un motivējošu stāstījumu!

Informāciju sagatavoja pedagogi-karjeras konsultanti