, . gada . .
VĀRDS UZVĀRDS | SPECIALITĀTE | DARBA LAIKI | KABINETS |
---|---|---|---|
Marina Geižāne | medmāsa | Katru dienu 8:00-16:00 | Lauku un Ceru ielā, tālr.65674754 |
Vineta Muzaļevska | direktores vietniece, atbalsta komandas vadītāja | Katru dienu 8:00-16:30 | Lauku iela, 1. kab. |
Lienīte Alsberga | speciālais pedagogs | Pirmdien 9.00-17.00 Otrdien, trešdien 8.00-15.00 Ceturtdien 9:00-15.00 Piektdien 8:00-12.30 |
Lauku iela 34.kab. |
Ingrīda Ozola | speciālais pedagogs | Pirmdien, otrdien 8.40-15.40 Trešdien 8.00-12.30 Ceturtdien, piektdien 8:40-15.40 |
Ceru iela 229.kab. |
Dace Lapiņa | psihologs | Otrdien 8:00-18:00, Ceturtdien 8:00-17:00, Piektdien 8:00-16:00 |
Lauku iela 2.kab. T-67947253 |
Maija Celmiņa-Skricka | psihologs | Pirmdien 8.15-15.30 Otrdien 14.00-18.15 Trešdien 8.15-15.30 Ceturtdien 8.15-15.30 |
Ceru iela 406.kab. |
Gundega Grīnvalde | sociālais pedagogs | Pirmdien, otrdien, trešdien, ceturtdien 7:45-16.00 Piektdien 8:00-12.30 |
Lauku iela 1.x kab. T-67946814 |
Tatjana Vilima | sociālais pedagogs | Katru dienu 8:30-15:00 | Ceru iela 405.kab. T-67942178 |
Inga Kalniņa | logopēds | Pirmdien, otrdien, trešdien 10.00-16.00 Ceturtdien, piektdien 8:30-16.00 |
Lauku iela 3.kab. |
Elza Donika | logopēds | Pirmdien, otrdien, trešdien 10.00-16.00 Ceturtdien, piektdien 8:30-16.00 |
Lauku iela 31.x kab. |
Labdien, cienījamie topošo 1. klašu vecāki!
Skolas psiholoģe Dace Lapiņa februāra sanāksmē piedāvāja Jums nodarbības “Kā vecāki var palīdzēt bērnam sagatavoties skolēna lomai”.
Nodarbības sākas jūnijā: 8.jūnijā un 14.jūnijā plkst. 17.00-18.00 Ceru ielas korpusa multifunkcionālajā zālē.
Uz tikšanos, skolas psiholoģe Dace
16. decembrī notika tiešsaistes saruna ar to skolēnu vecākiem, kuru bērniem ir piešķirts atbalsts
mācību procesā.
Sarunu vadīja vecāku padomes pārstāve Laura Hrisanfova.
Sarunas apkopojums (vecāku aktualizētie jautājumi un iespējamie risinājumi).
Vai visi skolotāji ir informēti, par to, ka skolēnam ir atbalsts mācību procesā?
Katru gadu no jauna visi attiecīgās klases priekšmetu skolotāji no skolas Atbalsta komandas
speciālistiem saņem informāciju par tiem skolēniem, kuriem ir piešķirts atbalsts mācībās (kam pievērst
uzmanību mācību procesā laikā, kāds atbalsts konkrētajam skolēnam ir nepieciešams).
Visa mācību gada garumā visiem skolotājiem ir pieejama informācija - kāds atbalsts un kādēļ konkrētajam
skolēnam tas ir nepieciešams.
Atbalsta nianses, ja skolēnam ir piešķirts atbalsts ar pedagoģiski medicīniskās komisijas lēmumu?
Ja bērns ir apmeklējis pedagoģiski medicīnisko komisiju un viņam ir piešķirta speciālā
pamatizglītības programma ar mācīšanās traucējumiem, tad skolēnam tiek sastādīts individuālais mācību
plāns, kas paredz arī individuālās konsultācijas pie priekšmetu skolotājiem un/vai speciālā pedagoga.
Ja skolēnam ir atbalsts bez speciālās programmas, tad atbilstoši rīkojumam var izmantot papildlaiku vai
arī papildlaiku un atgādnes.
Aktuāls jautājums par atgādnēm - vai un kā tās tiek pielietotas.
Būtiski, lai pats bērns spētu šajās atgādnēs orientēties un mācētu tās izmantot, tādēļ svarīgi, lai
viņš atgādnes (ja tādas ir) lieto arī mājas apstākļos.
Informāciju par atgādņu izveidošanu vecāki un skolēni var saņemt gan pie skolotājiem, gan speciālā
pedagoga.
Jaunākajās klasēs skolotāji, lai nostiprinātu pamatzināšanas, bieži atgādnes ir izveidojuši paši un ļauj
tās izmanto stundu laikā visiem skolēniem.
Tai pat laikā vienmēr jāatceras, ka svarīgi, lai skolēni mācību procesā veiktu stundu laikā arī
pierakstus savās mācību kladēs - un tā jau ir pašu skolēnu atbildība, vai viņi veic šos pierakstus.
Skolotāju palīgi - vai ir visās klasēs, kurās mācās bērni ar atbalstu?
Skolotāju palīgus visās klasēs nevar nodrošināt, jo ir nepietiekams skolotāju palīgu resurss (ir
četri skolotāju palīgi), tādēļ primāri skolotāju palīgi ir klasēs, kurās ir lielāks skaits atbalsta
skolēnu.
Par papildus laiku - kurā brīdī tas tiek piedāvāts?
Laiku, kurā skolotājs piedāvā iespēju pabeigt vai atkārtoti pārlasīt darbu, skolotājs pārrunā ar
skolēnu - tas var būt starpbrīdī, kā arī pēc stundām konsultāciju laikā.
Tiek meklēts abiem izdevīgākais un iespējamākais laiks.
Protams, Covid ierobežojumu laikā bieži tas notiek starpbrīdī, jo pēc stundām ir ierobežojumi pulcēties
skolēniem no paralēlām klasēm vienā telpā.
Vecāku ierosinājums, ka skolas skolēnu padome, iespējams, varētu apkopot to vecāko klašu skolēnu
sarakstu, kuri brīvprātīgi varētu palīdzēt mācībās.
Ierosinājums radās, jo dažiem vecākiem attālināto mācību laikā bija laba pieredze, kad vecāko klašu
skolēni palīdzēja mācībās tiem, kuriem ir grūtības.
Skolas Atbalsta personāls šo ideju janvārī nodos skolēnu padomei.
Viens no aktuālākiem jautājumiem, protams, bija par to, kā pēc iespējas pilnvērtīgāk sniegt skolēnam
atbalstu, iedrošinājumu un palīdzību.
Pamata atbilde sarunas gaitā - neskaidrās situācijas vislabāk ir atrisināt, ja notiek savstarpēja
saziņa ar attiecīgā priekšmeta skolotāju un/vai klases audzinātāju, jo tad iespējams:
• pārrunāt atbalsta nianses;
• saņemt pilnvērtīgāku atgriezenisko saikni;
• veidojas kopaina par mācību procesa laikā sniegtā atbalsta iespējām- informācija tiek saņemta gan
no bērna, gan skolotāja.
Sarunas procesā sapratām, ka otrajā mācību semestrī atkal organizēsim atbalsta skolēnu mācībās vecāku tikšanos.
Aktuālos sarunas jautājumus apkopoja skolas psiholoģe Dace Lapiņa.
Salaspils 1.vidusskolas psiholoģe Dace Lapiņa piedāvā nodarbības 1. un 2. klašu skolēnu vecākiem:
“Kā pieaugušais var palīdzēt bērnam attīstīt gribas darbību, uzmanības koncentrēšanās un sadalīšanas
spējas, informācijas uztveres un izpratnes procesus, pašorganizēšanās prasmes, kas ir tik ļoti
nepieciešami, lai bērns sekmīgi iekļautos mācību procesā”.
Nodarbību laikā tiks piedāvāti konkrēti attīstošie vingrinājumi un spēles, ko vecāki var pielietot
mājās.
Nodarbības notiks otrdienu vakaros.
Norises laiks no 18.00-18.45.
Nodarbības notiks Microsoft Teams tiešsaitē.
Nodarbību laiki un tēmas.
23.11.2021.
Sākumskolas vecuma bērnu aktuālās vajadzības saistībā ar viņu pašorganizēšanās prasmēm,
intelektuālo, psiholoģisko un sociālo attīstību.
30.11.2021.
Kā pieaugušie var palīdzēt bērnam attīstīt uzmanības koncentrēšanās un sadalīšanas spējas.
07.12.2021.
Kā attīstīt bērnam gribas darbības, pašregulācijas prasmes, kas vistiešākā veidā saistītas ar
motivāciju.
14.12.2021.
Domāšanas un uztveres attīstības iespējas, kas palīdz bērnam rast risinājumus dažādās
situācijās, kļūt pārliecinātam par savām spējām un atbildīgam par savām izvēlēm.
Ja ir papildus jautājumi par nodarbībām, rakstiet e-klasē skolas psiholoģei Dacei Lapiņai.